Trege med å fornye undervisningen Arendalsuka. Tradisjonelle forelesninger dominerer fortsatt ved norske universiteter og høgskoler, og de har har ikke blitt bedre til ta i bruk nye læringsformer de siste 17 årene, viser undersøkelse fra NIFU.
Lund har gode erfaringer med å belønne de beste Erfaringene fra Lunds universitet viser at et meritteringssystem for fremragende lærere fungerer, skriver Roy Andersson, Thomas Olsson og Torgny Roxå ved Lunds Tekniska Högskola.
Nyeste artikler
Universitetstoppenes moteord: — Ikke lett å få synlige resultater av det
Den egentlige Y-veien i høyere utdanning må styrkes
KI-alderen krever presis og strukturert informasjon
Videreføring av en viktig kunstutdanning
Fire tusen årsverk for mye?
Mest lest
«Prosessane er lukka, og ein får ei katastrofekjensle»
Fem personer har sluttet på kort tid i prestisjeprosjekt
Stipendiat tapte rettssak, må betale 250.000 kroner
Ekstrem vekst i publisering: — Pervers forretningsmodell
Ber om at Eirik Hovden blir kallet til en stilling