Ouriginal fant 98 prosent tekstlikhet. Advokat mener det kun er 0,94 prosent 11. desember 2025 - 12:43
Svarer «langsom professor»: — Ikke mulig å drive toppforskning med norsk arbeidsmoral 10. desember 2025 - 06:55
Debatt ● Hilde Larsen Damsgaard og Cecilie Aurvoll Informanten skrev «HJELP, for faen!»: — Det er det all grunn til å ta på alvor
rapport Slik har de vitenskapelig ansatte det egentlig: Rapporterer om mer byråkratisering, økt produksjonskrav, mer fokus på tellekanter
Debatt ● hilde larsen damsgaard Hva risikerer vi å tape hvis vi undervisere vinner kampen om de svarte skjermene?
Debatt ● Hilde Larsen Damsgaard Kunnskapsshopping Digitaliseringen gir oss nye og større muligheter til å konsumere kunnskap, men det gjør det også nødvendig å diskutere hva vi risikerer å miste når vi raskt og smertefritt tilegner oss ny kunnskap.
Studentene bør oppfordres til å bli aktive deltakere Hvis det skal foregå en reell digital transformasjon i høyere utdanning, er det ikke nok med dugnad, skriver Hilde Larsen Damsgaard ved Universitetet i Sørøst-Norge.
Medforfatterskapets gråsoner Det å stå som medforfatter på en artikkel gjenspeiler ikke nødvendigvis reell deltakelse i det aktuelle forskningsarbeidet, men kan snarere bære preg av urettmessig belønning.
Svarte skjermer i digitale undervisningsrom Det er nødvendig at studenter og lærere ser hverandre, skriver dosent Hilde Larsen Damsgaard, og reagerer på at studenter møter på digital undervisning med kamera skrudd av.
Nylige artikler
Dei er i gang med andre runde i arbeidslivet: — Kan ikkje berre gå heime
To studentar vart drepne i masseskyting under eksamen
Førsteamanuensis ved UiT får skriftlig advarsel
Ikke legg ned Akademisk dugnad
NTL og de andre
Mest leste artikler
Delstaten Florida boikotter fem norske universiteter
Ouriginal fant 98 prosent tekstlikhet. Advokat mener det kun er 0,94 prosent
Svarer «langsom professor»: — Ikke mulig å drive toppforskning med norsk arbeidsmoral
Hardt ut mot stempel som ekstrem. — Orwellsk nytale
Benedikte Moltumyr Høgberg er Årets navn i akademia