digital undervisning

Nokut: Utdanningskvalitet i koronaens tid

Lærer studentene mindre når undervisningen er digital? Følg debatten på frokostmøte her fra kl 8.

En undersøkelse ved Universitetet i Agder viser at studentene mest av alt ønsker seg tilbake til undervisning med fysisk tilstedeværelse. Her fra årets studiestart ved campus i Grimstad.
Publisert

OBS! Denne artikkelen er mer enn tre år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Etter en lang korona-pause er Nokut (nasjonalt organ for kvalitet i utdanningen) i gang med frokostmøter igjen.

Møtet tirsdag 25. august handler om kvaliteten på den digitale undervisningen som det er blitt så mye mer av siden koronaen inntok landet.

Hvordan sikrer universiteter og høgskoler at studentene får den utdanningskvaliteten de har krav på når undervisningen i større grad er digital? Hvilke erfaringer kan vi ta med oss fra våren? Hvordan tas det nye studentkullet imot? Og hvem har ansvaret for å sikre at kvaliteten er på det nivået det skal være? Dette er spørsmålene som skal debatteres på møtet, som foregår på Kulturhuset i Oslo, men som også strømmes fra kl 08.00.

Møtet kan følges nederst i denne saken.

Les også:

Det blir innledninger av viserektor Morten Brekke ved Universitetet i Agder, analysedirektør Ole-Jacob Skodvin i Nokut og forskningsleder Espen Solberg i Nifu (Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning).

En underviser og en student fra sykepleiestudiet på VID skal si litt om hvordan de løser undervisningen i koronatider.

Og møtet avsluttes med en panelsamtale med Morten Brekke, prorektor Gro Bjørnerud Mo ved Universitetet i Oslo), fungerende Nokut-direktør Øystein Lund og leder av Norsk studentorganisasjon, Andreas Trohjell.

Powered by Labrador CMS