styremøte
Styret skal diskutere faglig innhold på campus Romerike
Faglig innhold på ny campus i Lillestrøm sentrum er blant sakene på OsloMets styremøte tirsdag.
Det er styremøte ved OsloMet tirsdag 17. september. Møtet kan følges direkte nederst i denne saken fra kl. 9.
Blant sakene er en orientering om de tre forslagene til faglig profil for ny campus i Lillestrøm sentrum. Forslagene er sendt på høring med frist 2. oktober.
Styret skal vedta faglig profil på neste styremøte, 31. oktober. I alle tre forslagene skal alle miljøene som i dag er ved OsloMets campus på Kjeller flyttes til Lillestrøm sentrum. I tillegg skal cirka 1250 studenter og tilhørende ansatte flyttes over fra campus Pilestredet i Oslo sentrum til Lillestrøm.
Studentombudets rapport for 2023 står også sakskartet. Rapporten er forsinket på grunn av stor arbeidsmengde for ombudet, som mottok 423 henvendelser i 2023. Det er det høyeste antallet siden ordningen trådte i kraft i 2015, skriver studentombud Rebekka Midgaard.
På sakskartet
- Politikk for immaterielle rettigheter ved OsloMet
- Revidert p.h.d. — forskrift for OsloMet
- Trall — eierskap (unntatt off Offl. §13 jf. fvl. §13.1pkt 2)
- Gründergarasjen (unntatt off. Offl §13 jf. fvl. §13.1pkt 2)
- Møteplan 2025
- Orienteringssaker: a) Protokoll universitetsstyret b) IDF-referat c) Faglig innhold Campus Romerike d) Studentombudets årsrapport 2023 e) Etatsstyring 2024: tilbakemelding f) Årsplan styresaker g) Rektors orienteringer

Nylige artikler
Tore Midtvedt (1934 — 2025)
Navnene til mange tusen fagfeller på avveie. Noen har fått truende meldinger
Mener KI-utvalg overser rettslig problem
Skal teknologien få overta vurderingsarbeidet?
Store endringer for BIs flaggskip. Skal halvere antall studenter
Mest leste artikler
Ouriginal fant 98 prosent tekstlikhet. Advokat mener det kun er 0,94 prosent
Førsteamanuensis ved UiT får skriftlig advarsel
Benedikte Moltumyr Høgberg er Årets navn i akademia
Svarer «langsom professor»: — Ikke mulig å drive toppforskning med norsk arbeidsmoral
Forskningsrådet endrer vurderingskritierier og innfører ny karakterskala