Kjønnsforskarar får svar på kritikk: — Høyrer ikkje heime i den akademiske samtalen 9. november 2025 - 08:22
Debatt ● Henriksen, Nielsen, Pettersen, Refstie, Rørtveit, Smeplass og Tjora Er NTNU rustet til å fremme uavhengig kritisk tenkning i fremtidens universitet?
Debatt ● Eli Smeplass Økonomiske problemer ved NTNUs lærerutdanning: — Dette er i hovedsak en politisk skapt situasjon
Debatt ● Smeplass, Carvalho og Riccardi Undersøkte midlertidiges vilkår i akademia: Resultatene er nedslående
Debatt ● Brita Fladvad Nielsen og Eli Smeplass Vi stiller oss undrende til at det ikke kommer noen form for klapp på skuldra
Debatt ● eli smeplass og jan frode haugseth Covid-19 og lærernes betydning Covid19 har bidratt til å endre lærernes arbeidsbetingelser og undervisningsformer, skriver innleggsforfatterne.
Hvem definerer kvalitet? Når Nokut definerer krav til sektoren og kontrollerer måloppnåelse, er det vesentlig å reflektere over begrensningene ved de verktøyene som anvendes.
Tonedøvt av Nokut-direktøren Dette er ikke tiden for å rette pekefingeren mot ledelse og ansatte i sektoren, og kreve enda mer tilpasning for å score bedre på resultatindikatorene ved neste korsvei.
Seierherrene skriver historien om strukturreformen Meninger. Struktur. Det virker som om seierherrene skriver historien, om hvordan ny struktur og færre institusjoner var eneste veien å gå for å sikre høyere kvalitet i UH-sektoren, skriver Eli Smeplass og Arve Hjelseth ved NTNU.
Nylige artikler
Varsler reagerer på støtte til omstridt forsker. — Oppleves som et svik
Abortdebatten er storm i et vannglass
Førsteamanuensis skal ha bestilt overgrep på Skype
Rødt vil styrke studentøkonomien: — De har blitt rammet hardt
Stortinget må sikre fremtiden for kirkemusikkutdanningen
Mest leste artikler
Dansk legepar vant fram i retten mot den norske stat: — Helt fantastisk
Så mye får du i lønnsøkning. Pengene kommer i desember
Knut Kjeldstadli er død
Kraftig økning i A-er ved Harvard. Nå tar prestisjeuniversitetet grep
Kjønnsforskarar får svar på kritikk: — Høyrer ikkje heime i den akademiske samtalen