Kortnytt
Tester ny form for omvendt undervisning
OBS! Denne artikkelen er mer enn tre år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Faglærer ved NTNU, Lars Lundheim, er i gang med et helt nytt undervisningsopplegg for noen av studentene. Ekstrabonus kan bli at det motvirker koronaensomhet, skriver Universitetsavisa.
122 studenterved studieprogrammet Elektronisk systemdesign og innovasjon er forsøkskaniner for det nye opplegget.
Uken starter i auditoriet, der Lundheim tar opp ting som var problematisk uka før og forbereder uka som kommer. Selve læringen foregår i læringsrommet kalt Koopen i Elektrobygget. Her sitter studentene med munnbind og jobber sammen i grupper. Arbeidet kan minne om prosjekt- og problembasert læring.
I motsetning til vanlige Gløshaugen-fag, der det er obligatorisk innlevering av regneøvinger, skal studentene i dette emnet levere inn et obligatorisk refleksjonsnotat. Hver enkelt student reflekterer over egen læring, hva de har lært, hva som er vanskelig og hva de vil spørre om.
Les mer om opplegget i denne artikkelen til Universitetsavisa.
(Joar Hystad / Khrono)
Nyeste artikler
Prioriteringen av den rent militære forsvarsforskningen må foretas i styringslinjene i forsvarssektoren
Argumenter mot akademisk boikott — kjente grep med lite hold
Litt mer «Pørni-effekt», takk
Ønsker markedsorientert forskning — nå overtar Ungarn formannskapet i EU
Kronprins Haakon hedret deltakerne i finalerunden
Mest lest
Professor ber dekan om å gå av: — Null tillit
Litt tyngre å få jobb med master
Frykter at Norge sitter igjen med bare tysk, fransk og spansk om ti år
Avlyser fire mastere på grunn av økonomisk svikt
Student ble tatt for fusk og saksøkte Kunnskapsdepartementet. Nå har hun tapt i to rettsinstanser.