Kortnytt
Tester ny form for omvendt undervisning
OBS! Denne artikkelen er mer enn tre år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Faglærer ved NTNU, Lars Lundheim, er i gang med et helt nytt undervisningsopplegg for noen av studentene. Ekstrabonus kan bli at det motvirker koronaensomhet, skriver Universitetsavisa.
122 studenterved studieprogrammet Elektronisk systemdesign og innovasjon er forsøkskaniner for det nye opplegget.
Uken starter i auditoriet, der Lundheim tar opp ting som var problematisk uka før og forbereder uka som kommer. Selve læringen foregår i læringsrommet kalt Koopen i Elektrobygget. Her sitter studentene med munnbind og jobber sammen i grupper. Arbeidet kan minne om prosjekt- og problembasert læring.
I motsetning til vanlige Gløshaugen-fag, der det er obligatorisk innlevering av regneøvinger, skal studentene i dette emnet levere inn et obligatorisk refleksjonsnotat. Hver enkelt student reflekterer over egen læring, hva de har lært, hva som er vanskelig og hva de vil spørre om.
Les mer om opplegget i denne artikkelen til Universitetsavisa.
(Joar Hystad / Khrono)
Nyeste artikler
Han er en av åtte menn på studiet. 70 er kvinner
Anne Borg blir styremedlem i EU-institutt for innovasjon
Kjempet for å få tilbake vitnemålet — nå har han tapt i to rettsinstanser
Sommerlektyre for genier
Kritisk mangel på studentboliger i Norge
Mest lest
Etter at han ble pensjonist, har han tatt fire mastergrader
Vedtok endring av rasistiske plantenamn. — Eg er glad, stolt og letta
Kan Kaptein Morf lære barn om de minste delene av språket?
« … det handler ikke bare om å utdanne en elite …»
Forskere sperrer innsjekk på Gardermoen